صبحانهنان و شیرینی ها

نان چند غله – شماره ۲

نان های چند غله به دلیل دارا بودن خاصیت چند دانه ی خوراکی، جزو توصیه های متخصصین تغذیه هستند

مواد لازم برای

۱۲ برش
  • یک پیمانه آب
  • یک سوم پیمانه پرک جو دوسر
  • نصف ق چایخوری نمک
  • ۲ ق غذاخوری ملاس
  • ۳ ق غذاخوری مغز تخم کدو
  • ۲ ق چایخوری خمیر مایه ی فعال
  • ۱ ق غذاخوری شیر کم چرب
  • یک و نیم پیمانه آرد گندم کامل
  • ۱ عدد سفیده تخم مرغ
  • ۳ ق غذاخوری مغز آفتابگردان
  • ۳ ق غذاخوری کنجد
  • سه چهارم پیمانه آرد چندمنظوره

طرز تهیه

۴ ساعت زمان لازم دارید
  1. آردها، خمیرمایه و نمک را مخلوط کنید. 
  2. در ظرفی جداگانه هم دانه ها را مخلوط کنید.
  3. داخل یک ماهیتابه آب و ملاس را مخلوط کرده  روی حرارت بسیار ملایم گرم کنید. دمای آنها باید به حداکثر ۵۵ درجه برسد.
  4. این مایع را روی مخلوط آرد ریخته و خوب هم بزنید تا خمیری نرم به دست بیاید.
  5. خمیر را روی یک سطح آردپاشی شده قرارداده و برای ۱۰ دقیقه ورز بدهید و در نهایت آن را به شکل یک گلوله درآورید. 
  6. یک کاسه ی استیل را کمی چرب نموده و گلوله را داخل آن غلت دهید تا تمام سطحش چرب شود. روی کاسه را با پارچه پوشانده و ۲ساعت صبر کنید تا خمیر حجم پیدا کند.
  7. وقتی خمیر حجم آمد، مجددا آن را با مشت ورز دهید. ۲ ق غذاخوری از مخلوط دانه ها را جدا کرده و مابقی را روی خمیر بریزید. 
  8. در ظرف مخصوص نان یا ظرفی مناسب، خمیر را به شکل نان باگت درآورده و روی آن را به مدت یک ساعت بپوشانید تا مجدداً خمیر ورز آید.
  9. فر را روی دمای ۱۷۵ درجه تنظیم نمایید.
  10. با یک فرچه، شیر و سفیده تخم را روی سطح خمیر پخش کرده و آن ۲ قاشق دانه هایی را که کنار گذاشته بودید، روی سطح خمیر بپاشید.
  11. خمیر را ۳۰ دقیقه داخل فر گذاشته و پس از سرد شدن، نوش جان کنید.

عوامل تغذیه ای در هر برش استاندارد

چربی(۲٫۷ گرم)
۱۲۶کیلوکالری
کربوهیدرات(۲۲گرم)
پروتئین(۴٫۲گرم)
سدیم(۱۰۵ میلیگرم)

گالری نان چند غله

نان چند غله – شماره ۲
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را هم ببینید

Close
صبظرشب
Close