صبحانهنان و شیرینی ها

نان سه غله – شماره ۲

این نان علاوه بر اینکه راحت آماده می شود و سبک است، انرژی مناسبی هم دارد.

مواد لازم برای

۲۴ برش
  • ۲ پیمانه آب در حال جوش
  • ۲ پیمانه بلغور گندم
  • ۱ ق چایخوری نمک
  • یک چهارم پیمانه ملاس
  • ۳ ق غذاخوری کره
  • ۲ ق چایخوری خمیر مایه ی فعال
  • نصف پیمانه آب گرم
  • ۱ پیمانه آرد گندم کامل
  • ۱ پیمانه آرد چاودار
  • نصف پیمانه دانه ی کتان
  • ۳ پیمانه آرد چندمنظوره

طرز تهیه

۱۶۵ دقیقه
  1. آب جوش را روی بلغور گندم ریخته و خوب هم بزنید. نمک، ملاس و کره را هم اضافه کرده و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دمای مواد به حدود ۴۰ درجه ی سانتیگراد برسد. در همین  حین یک ظرف مناسب را چرب و آردپاشی کنید.
  2. خمیرمایه را روی نصف پیمانه آب گرم بپاشید و ۵ دقیقه صبر کنید تا کف تشکیل دهد.
  3. مخلوط خمیرمایه و مخلوط بلغور را روی هم بریزید و آرد گندم کامل، آرد چاودار و تخم کتان را هم اضافه کرده هم بزنید. سپس آرد چندمنظوره ی گندم را اضافه کنید. 
  4. خمیر به دست آمده را روی سطح آردپاشی شده قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید.
  5. خمیر را در یک کاسه روغن مالی شده بغلتانید و روی آن را با پارچه ای نازک بپوشانید. خمیر را به مدت یک ساعت در محیطی گرم با دمای ۲۷ تا ۳۵ درجه ی سانتیگراد قرار دهید تا استراحت کرده و اندازه اش دو برابر شود.
  6. خمیر را مجدد روی سطح آردپاشی شده قرار دهید و با یک چاقو به دو قسمت مساوری تقسیمش کنید. این دو قسمت را به شکل دو قرص نان درآورده و در ظرفهایی که چرب و آردپاشی کرده بودید قرار دهید. روی ظرفها را با یک پارچه ی نازک پوشانده و ۳۰ دقیقه صبر کنید. 
  7. در همین حین اجازه دهید فر به دمای ۱۶۵ درجه ی سانتیگراد برسد.
  8. نان ها را به مدت ۵۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پف کرده و پخته شوند.
  9. نوش جان
* میتوانید روی نان ها را قبل از پخت با مغزیجات مورد علاقه تان تزئین کنید.

عوامل تغذیه ای در هر برش استاندارد

چربی(۳٫۲ گرم)
۱۴۹کیلوکالری
کربوهیدرات(۲۷گرم)
پروتئین(۴٫۲گرم)
سدیم(۱۱۲ میلیگرم)

گالری نان سه غله

نان سه غله – شماره ۲
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را هم ببینید

Close
صبظرشب
Close