سالادها و غذاهای سبکشام

خوراک هویج و گردو

این خوراک یک نوع پیش غذا یا سالاد برای شام است. البته برای افراد رژیمی می تواند غذای اصلی باشد!

  • مواد لازم (برای ۶ تا ۸ نفر):
  • ۵۰ گرم گردوی پوست کنده و سفید شده
  • ۲ قاشق غذاخوری خردل
  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه قرمز خانگی
  • ۵۰ گرم روغن گیاهی (زیتون یا کانولا)
  • ۵۰۰ گرم هویج پوست گرفته و حلقه شده

 

  • طرز تهیه (۱۸ دقیقه زمان نیاز دارد):
  1. گردوها را در یک ماهیتابه ی نچسب و بدون روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.
  2. وقتی گردوها طلایی شدند، اجازه دهید کمی خنک شوند، سپس آنها را بکوبید.
  3. خردل، سرکه و مقداری نمک را داخل روغن بریزید و خوب بزنید. این ترکیب در واقع سس شماست. سس را به حال خود رها کنید و به قسمت بعدی بروید.
  4. هویج ها را ۳ الی۵ دقیقه بجوشانید. وقتی جوش خوردن هویج ها تمام شد، آنها را آبکشی کرده و داخل ماهیتابه بریزید. بعد سسی که درست کرده بودید را به هویج ها اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه روی حرارت ملایم بپزید.
  5. غذا را داخل ظرف مناسب ریخته و با گردو ها تزئین کنید.
  6. نوش جان

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را هم ببینید

Close
صبظرشب
Close